Szükséglet-felmérés

  • A szociális és gyermekjóléti szolgáltatások szerepének és helyzetének feltérképezése
  • Az ellátásban dolgozó szakemberek kompetenciáinak felmérése
  • Szakemberekkel készített interjúk

Problémák, hiányosságok feltárása három irányú:

  • Az Intézményen belüli szolgáltatások együttműködésének hatékonysága
  • Az Intézmény és együttműködő partnerek, jelzőrendszeri tagok közötti kapcsolatrendszer, kommunikáció minősége.
  • A szolgáltatások elérésének, minőségének vizsgálata

A Bodrogközi Többcélú Kistérségi Társulás szolgáltatási organogramja és problématérképe (2012)

A kistérségben a szociális és gyermekjóléti rendszer fejlesztése kapcsán az alábbi célok fogalmazódtak meg:

Hosszú távú célok:

  • szociális és gyermekjóléti alapellátások  színvonalának emelése,
  • a szolgáltatások összehangolása, koordinálása, a szolgáltatások hatékonyságának növelése.
  • az Intézmény és a Kistérségben működő valamennyi intézmény/szolgáltatástípusok közötti kommunikáció és kapcsolat erősödése
  • a célcsoport igényeinek megfelelő széles körű szolgáltatásrendszer  kialakítása

Közvetlen célok:

  • a szolgáltatások minőségének javítása
  • az egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása
  • a segítségnyújtás egyénre szabottá válásának segítése
  • a szolgáltatási rendszer hatékony működésének elősegítése, belső infrastruktúrájának fejlesztése
  • új, kiegészítő szolgáltatások bevezetése
  • szakemberek képzése
  • a szolgáltatást igénybe vevők számának és elégedettségének növelése
  • együttműködő partnerek kapcsolatrendszerének javítása
  • családon belüli kapcsolati problémák kezelésének javítása
  • új, kiegészítő szolgáltatások bevezetése (közösségépítő, családterápiás, konfliktuskezelő, mediációs programok)

A projekt célcsoportjai:

  • a szolgáltatást igénybe vevők
  • ellátásban dolgozó szakemberek képezik

Együttműködő partnerek: a kistérségben működő intézmények

  • Szociális
  • Gyermekjóléti és gyermekvédelmi
  • Oktatási
  • Egészségügyi