Ideje: 2013. augusztus 1. – 2014. július 31.
1. A lakosság tájékoztatása
6 alkalommal (településenként 2-2 alkalommal) megrendezésre kerülő lakossági fórum a kistérség központi településein.
Cigánd
Ricse
Karcsa
Célja:A lakosság tájékoztatása az Intézmény működéséről, az ellátások igénybevételéről, a pályázat céljáról, a pályázatban folytatott tevékenységekről.
2. Lakosság tájékoztatás szóróanyaga
Az új szolgáltatási rendszerről szóróanyag terjesztése.
Célja:
A szóróanyag segítségével minden társadalmi réteg elérhetővé váljon.
A szolgáltatásokról az ellátások igénylésére
szorulók tudomást szerezzenek.
3. Lakossági tájékoztatók, fórumok
Helyszínek: Cigánd, Ricse, Karcsa
Lakossági fórumokon elért eredmények:
A lakosság számára világosabbá és átláthatóbbá vált az intézmény működése,a szociális szolgáltatások elérhetősége.
A közvetlen, személyes interakció révén közelebb került egymáshoz a szolgáltatást nyújtó és ellátást igénybe vevő.
A rendezvények lehetőséget teremtettek véleményezésre és visszacsatolásra.
4. Együttműködő partnerek elérése
15 szakmai tájékoztató megtartására került sor (szakmai területenként 5×3 alkalommal.)
Szakmaterületek:
-
- Gyermekjólét
- Szociális- és esélyegyenlőség
- Egészségügy
- Oktatás
- Központi koordináció
Az együttműködés hatékonysága, a szakmai munka átláthatósága és szervezhetősége érdekében területenként szakmai koordinátorok kijelölése történt.
5. Szakmai koordinátorok
- Dakos Jánosné szakmai vezető -és gyermekjóléti szakmaterületi koordinátor
- Szilvásiné Bernáth Judit szociális – és esélyegyenlőségi szakmaterületi koordinátor
- Horváth Andrea oktatási szakmaterületi koordinátor
- Szopkóné Pataki Melinda egészségügyi szakmaterületi koordinátor
- György Józsefné központi koordináció és igazgatási szakmaterületi koordinátor
Szakmai koordinátorok feladatai
-
- Az együttműködő partnerek elérése,szakmai tanácskozások szervezése.
- A szakmaközi kapcsolatok erősítése
- Kompetenciahatárok kijelölése
- Egységes szempontrendszer kialakítása
- Egységes fogalomhasználat
- Jelzőrendszer hatékonyságának növelése
Cél: Az együttműködő partnerek és a szolgáltató közötti munkakapcsolat erősödése, hatékonyabbé tétele az ellátotti célcsoport érdekében.
6. Szakmai tájékoztatók
Elért eredmények
-
- a tagok együttműködési készsége erősödött, kapcsolatrendszer kiszélesedett,
- egységes szempontrendszer, és egységes kommunikációs eszköztár kialakult
- erősödött az együttgondolkodás a problémamegoldásban,
- erősödött a rendszerszemléletű gondolkodás,
- a jelzőrendszer hatékonyságának növekedése.
- együttes feladatvállalás a családban felmerülő problémák megoldásában (családlátogatás, esetkonferenciák, közös programok szervezése, közös képzések)
7. A szolgáltatásban dolgozók képzése
Cél: A munkatársak szakmai tudásának fejlesztése, szakmai eszköztárának bővítése, kommunikációs készségének javítása, problémamegoldó képességének növelése. Új szolgáltatások bevezetéséhez szükséges szakképesítés megszerzése.
- Informatikai képzés
- Személyiségfejlesztés
- Konfliktuskezelő tréning
- Szupervízió
- Menedzsment képzés
- Mediátor képzés
- Esélyegyenlőségi munkatárs képzése
Megszerzett tudástőke elősegíti:
- A szolgáltatások minőségének javítását,
- Az alapellátások színvonalának emelését,
- Az ellátottak részéről felmerülő szükségletek mindinkább megfelelő kielégítését,
- a szociális és gyermekjóléti szolgáltatások hatékonyságának növelését.
- az új szolgáltatások bevezetése a családon belüli megromlott kapcsolatok kezelésének javításához járul hozzá.