Szükségletdiagnosztika

a szolgáltató dokumentációs és működési rendszerének áttekintése megtörtént.

Eredmény:

  • új egységes és összehangolt dokumentációs rendszer bevezetésére került sor. (Szükségletek jobb, szélesebb körű megismerése valamennyi bevont szakmaterület és szakember számára. Az információ áramlás javul. Átláthatóbbá válnak a   munkafolyamatok. A szakemberek munkája könnyebbé és  hatékonyabbá  válik.)
  • egységes kérdőív és kiértékelés alapján szükséglettérkép
    készült. (közel 3.000 db ellátotti kérdőív, 120 db alkalmazotti
    elégedettségi kérdőív)

Szolgáltatás koordináció, Szervezetmenedzsment
Cél:

  • A szolgáltatások összehangolása, hatékony koordinálása.
  • a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátások fejlesztése.

Okok:

  • A településeken megnövekedtek a különböző ellátási formák és szolgáltatások iránti igény, amely az ellátórendszer fokozatos és folyamatos bővítését és átalakítását tette szükségessé.
  • A Kistérségben a veszélyeztetett kiskorú gyermekek száma növekedett.

Az ellátások összehangolása koordinálása

Eredménye:

  • Szervezetmenedzsment egységes kialakítása
  • Szakmai egységek közötti együttműködés hatékonyabbá válik.
  • A felelősségi körök szabályozása, újragondolása
  • Elérési és cselekvési utak racionalizálása,
  • Kommunikációs csatornák kialakulása,
  • Új szabályzók és folyamatok betanítása és bevezetése.
  • Családközpontú szolgáltatások kialakítása.
  • Mindezek révén egyértelművé, átláthatóvá válik mind az igénybe vevő, mind a szakemberek számára a működési rendszer.
  • Az ügyfelek szakmai egységek közötti zökkenőmentes továbbirányítása is megvalósul.