Szükséglet-felmérés
- A szociális és gyermekjóléti szolgáltatások szerepének és helyzetének feltérképezése
- Az ellátásban dolgozó szakemberek kompetenciáinak felmérése
- Szakemberekkel készített interjúk
Problémák, hiányosságok feltárása három irányú:
- Az Intézményen belüli szolgáltatások együttműködésének hatékonysága
- Az Intézmény és együttműködő partnerek, jelzőrendszeri tagok közötti kapcsolatrendszer, kommunikáció minősége.
- A szolgáltatások elérésének, minőségének vizsgálata
A Bodrogközi Többcélú Kistérségi Társulás szolgáltatási organogramja és problématérképe (2012)
A kistérségben a szociális és gyermekjóléti rendszer fejlesztése kapcsán az alábbi célok fogalmazódtak meg:
Hosszú távú célok:
- szociális és gyermekjóléti alapellátások színvonalának emelése,
- a szolgáltatások összehangolása, koordinálása, a szolgáltatások hatékonyságának növelése.
- az Intézmény és a Kistérségben működő valamennyi intézmény/szolgáltatástípusok közötti kommunikáció és kapcsolat erősödése
- a célcsoport igényeinek megfelelő széles körű szolgáltatásrendszer kialakítása
Közvetlen célok:
- a szolgáltatások minőségének javítása
- az egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása
- a segítségnyújtás egyénre szabottá válásának segítése
- a szolgáltatási rendszer hatékony működésének elősegítése, belső infrastruktúrájának fejlesztése
- új, kiegészítő szolgáltatások bevezetése
- szakemberek képzése
- a szolgáltatást igénybe vevők számának és elégedettségének növelése
- együttműködő partnerek kapcsolatrendszerének javítása
- családon belüli kapcsolati problémák kezelésének javítása
- új, kiegészítő szolgáltatások bevezetése (közösségépítő, családterápiás, konfliktuskezelő, mediációs programok)
A projekt célcsoportjai:
- a szolgáltatást igénybe vevők
- ellátásban dolgozó szakemberek képezik
Együttműködő partnerek: a kistérségben működő intézmények
- Szociális
- Gyermekjóléti és gyermekvédelmi
- Oktatási
- Egészségügyi